Skulle börjat tidigare...

Jag har funderat över att skaffa denna blogg tidigare men det har inte blivit av förren nu, jag pratar inte gärna om mina innersta känslor med vänner och familj utan är väldigt privat och trivs med det, men på nått sätt så har jag känt att jag vill berätta och förklara för andra att det kanske inte är så lätt att bli gravid som man kanske tror...
 
Både jag och min man är runt 30 år och bestämde oss för att börja försöka skaffa barn i början av 2012, jag hade då ätit p-piller i ca 13 år... Barnmorskan berättade att jag kunde räkna med att det kunde gå fort när jag väl hade slutat. Det tog nästan 4 månader innan mensen kom igång och vi började hoppas varje månad, men vi var självklart medvetna om att det är ganska vanligt att det tar ca 1 år att bli gravida.
 
Månad efter månad är det någon närstående som berättar att de är gravida och att det gick så fort! Plus att vänner, mammor och pappor "tjatar" om att det är dags för barnbarn, detta börjar kännas jobbigt och lite sårande...ingen verkar ens fundera över att det kanske tar tid eller att det finns människor som inte kan få barn...
 
Jag kommer använda denna blogg som en slags dagbok och jag får se vilka av mina nära och kära som får adressen, jag hoppas att kunna kika tillbaka en dag med ett positivt test i handen och känna att det faktiskt gick tillslut ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

waitingforababy.blogg.se

En blogg om längtan efter att bli gravid och bilda familj, men när det inte är lika enkelt som för "alla" andra...

RSS 2.0