Spermietest

Det har snart gått ett och ett halft år sedan jag slutade med mina p-piller, och jag hade önskat att jag satt här med en bebis i min famn, men det gör jag inte... Min man har gjort ett spermietest som visade att det är både bra mängd på spermier och bra fart också =) Testet skickade jag efter och har inte gjorts hos hos gyn, men det hade fått bra recensioner från massor av sidor och jag/vi känner att vi vill klara av att bli gravida på egen hand innan vi blandar in några andra. 
 
Jag vet att ni kanske tänker att vi ska söka hjälp men min mens har varit vädigt oregelbunden hela tiden och jag har "bara" fått den 11 ggr under denna tid, och jag vet att man rekomenderas att ge det ett år innan man ber om råd och hjälp och man vill ju så gärna klara detta själv! ( som "alla" andra )
 
 


Kommentarer
Emelie

Vi provade också att göra ett spermietest men jag tyckte det var så himla svårtolkat och det behöver egentligen inte betyda nånting. för oss tog det 8 försök men det känns ju som en evighet :( Jag tycker att ni ska söka hjälp ändå om ni längtar så mycket för det kankse bara krävs en spolning av äggledarna så blir du gravid sen, det kan ju vara en sån enkel sak :) och händer det inget under tiden får ni ju hjälp av landstinget att befrukta det utanför kroppen och sen blir du gravid :) Sen vet man ju inte om man lyckas bli gravida på egen hand i framtiden, det är ju bara bra :) Men tänk på att kötiderna kan vara långa så det finns risk för ännu mer väntan ifall ni avvaktar allt för länge. kramar

2013-07-05 @ 13:42:10
URL: http://kimelie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

waitingforababy.blogg.se

En blogg om längtan efter att bli gravid och bilda familj, men när det inte är lika enkelt som för "alla" andra...

RSS 2.0