Varför!?

Om mensen kommer nästa gång så ringer jag till fertilitetsmotagningen, jag borde kanske känna att det ska bli skönt att få boka en tid och börja med en utredning men jag vill verkligen inte! Det känns som ett stort svek av min egen kropp ( trots att jag inte vet vad det beror på ännu) att inte bli gravid! Det "roliga" är också att jag tänkte tanken när jag slutade med p-piller att det fan inte skulle förvåna mig om jag inte kan få barn, jag har varit med om en hel del jobbiga saker i min uppväxt och tycker jag haft tillräckligt med sorg och tråkigheter men det skulle ändå vara så jävla typiskt...
 
Min man börjar nog bli lite oroligare än vad han varit också men han är stöttande och tror att det snart är vår tur... och jag hoppas verkligen det!
 
Hur går det för er? ♥


Kommentarer
karin

Hej,
Vill bara lämna ett spår. Hittade just din blogg och har lagt till dig i min följarlista :) Vi går in på 2 års försökande i dagarna, gjorde utredning vid ett år där allt visade sig vara bra. Därför får man försöka ännu ett år efter det innan man får hjälp (om det intr funkat naturligt förstås). Jag har tyvärr drabbats av utmattningssyndrom och vi får därför inte börja med ivf som vi hoppats. Det blir mer vänta...

Jag håller tummarna för dig!
Kram

2013-07-19 @ 09:42:08
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se
Helena

Hej!
Jag hittade hit från Lady Dahmer. Jag tycker att ni gör helt rätt som söker hjälp, med tanke på att det gått ett år. Jag har själv erfarenhet av barnlöshet och vet hur fruktansvärt jobbigt och frustrerande det kan vara när inget händer. Nu är det några år sedan vi fick vårt barn, men jag minns ändå hur det var innan. Jag har skrivit lite om detta på min blogg, men eftersom det är skrivet med några års perspektiv blir det ju lite annorlunda än det du går igenom.

Jag önskar dig lycka till med allt!

2013-07-19 @ 10:13:17
URL: http://etttigerliv.wordpress.com
onskan

Ja man gör ju det tyvärr.. :/ men en vacker dg glädjas man med dom..

2013-07-21 @ 10:24:05
URL: http://onskanomattbligravid.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

waitingforababy.blogg.se

En blogg om längtan efter att bli gravid och bilda familj, men när det inte är lika enkelt som för "alla" andra...

RSS 2.0